Scientific dissemination and interdisciplinary teaching to promote Health: integrating Universities and Schools

Authors

  • Raquel Guimarães Benevides
  • Erica Maria Granjeiro

Keywords:

Scientific dissemination, interdisciplinary teaching, Health promotion

Abstract

A major challenge faced by Science is its popularization, since the scientific knowledge generated in scientific institutions, in most cases, is usually restricted to the academic sphere, especially excluding those who need this information the most, the population. In fact, access to scientific knowledge contributes to the development of society, collaborates with the advancement of quality in educational training and allows the population to get closer to Science

References

Mora MAS. A divulgação científica como literatura. Rio de Janeiro. Casa da Ciência Editora: UFRJ, 2003.

Oliveira GL. Panorama das pesquisas de divulgação científica/popularização da ciência no Brasil. Orientação do Prof. Dr. João Alberto da Silva. Dissertação de Mestrado – Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências: Química, Vida e Saúde, Rio Grande do Sul, 2015.

Japiaussi H. Interdisciplinaridade e patologia do saber. Rio de Janeiro: Imago, 1976. 220 p.

Granjeiro EM. Trabalho interdisciplinar entre Universidade e Educação Básica para divulgação da Fisiologia: Relato de Experiência. Revista Interagir: Pensando a Extensão, Universidade Federal do Rio de Janeiro, 2016.

Documento curricular referencial da Bahia para educação infantil e ensino fundamental / Secretaria da Educação do Estado da Bahia. – Rio de Janeiro: FGV Editora, 2019. 484 p.

Published

2024-05-15

How to Cite

Benevides, R. G., & Granjeiro, E. M. (2024). Scientific dissemination and interdisciplinary teaching to promote Health: integrating Universities and Schools . Revista De Divulgação Científica Sena Aires, 13(Esp1), 229–231. Retrieved from https://rdcsa.emnuvens.com.br/revista/article/view/2

Issue

Section

Editorial